Cylinder Raket 95 MK II
Cylinder Raket 95 MK II
Cylinder Raket 95 MK II
Cylinder Raket 95 MK II
Cylinder Raket 95 MK II
Cylinder Raket 95 MK II
Bra Deal

Raket

Cylinder Raket 95 MK II

35088

2 499 :-
-37%
3 990 :-

I lager

Raket

Kolv Raket 95 Komplett

995 :-

Raket

Servicekit Raket 95 Cadetti/Micro/Mini

1 699 :-
-14%
1 974 :-

Raket

Servicekit Raket 95 Finland Micro/Mini

1 599 :-
-19%
1 974 :-

Raket

Packningssats motor Raket 95

98 :-

Snabba leveranser

Fria storleksbyten

Betala med Klarna eller Kort

Produktbeskrivning

Cylinder MK II till Raket 95  

Denna cylinder tillverkas i Sverige och lanseras under år 2024 till Raket 95.   

Raket 95 MK II cylindrar med den senaste produktionstekniken vilket gör cylindrarna ännu mer jämna och hållbara än tidigare.  
 
MK II är direkt jämförbar med de tidigare cylindrarna till Raket 95 - prestandan är oförändrad och alla tillbehör som kolv och packningar passar till båda versionerna.  


Teknik  

Pressgjutning:  
Tidigare versionen av cylindern var kokillgjuten; en teknik där man häller smält aluminium ner i en gjutform och låter smältan spridas ut via gravitationen.  

Den nya MK II cylindern är i stället pressgjuten – Pressgjutning är den mest moderna tekniken där man skjuter in den smälta metallen in i formen med ett extremt högt tryck (upp till 1000bar)  
Detta gör att du får exakt rätt mängd metall på exakt rätt ställe, varje gång.  
Det möjliggör tunnare och finare detaljer med stor precision - toleranserna direkt ur gjutformen är mindre än 1/10 millimeter.  

Dual Charge:  
Cylindern bränslematas via insuget med en unik dual-charge-teknik.  
Enkelt förklarat så använder motorn separata insugskanaler, den övre kanalen innehåller bara ren luft och används för att spola ut avgaserna ur cylindern innan den tar in den nya bränsleblandningen.  
Alla andra tvåtaktsmotorer utan dual-charge använder bränsleblandad luft till detta och spolar därför helt i onödan ut en stor del av bränslet direkt i avgaserna.  
Tack vare sin DC-teknik producerar MK II cylindern betydligt mindre skadliga avgaser jämfört med andra motorer, den har också en markant lägre bränsleförbrukning och är en av de mest miljövänliga tvåtaktsmotorerna på marknaden.  

Nikasil:  
Cylinderloppet i MK II är Nikasilbehandlat 
Nikasil utvecklades på 60-talet till Porsches racebilar och gör det möjligt att tillverka cylindrar helt i aluminium utan stålfoder.  
via elektrolys pläteras cylinderloppet med silikonkarbid vilket är många gånger hårdare än stål, 
Tack vare detta blir cylindern extremt slitstark, under normala omständigheter en livslängd på hundratals gångtimmar.  

 

Specifikationer:  

  • För motor: Raket 95  
  • Passande tändstift: NGK BPM 8Y  
  • Sensoruttag: M5 gänga för temperaturgivare  

Specifikationer

Radne AB, Markörgatan 2, 138 44 Handen.

Organisationsnummer: 556289-7834

© 2022 Radne AB. All rights reserved.

Hej, vi använder cookies för att denna sajt skall fungera bättre för dig.

Mer info